Fredagkväll/Lördag

Ja, vad ska man säga. Vi sög rent sagt i går. Det var pinsamt att vi gjorde det så himmla dåligt när vi gentligen an göra det sä jävla bra? "

Nu får vi sluta ligga där nere innan vi drunknar"  Josefine Viklund.

Fredag
Men iaf, bussen avgick på fredageftermiddagen 17:00. Vi hämtade upp Johanna och Sabina i stan och färden kunde börja ner til Skåne. Efter en stund i bussen, börjarde vi känna en sådäer fis luk där bak ( vi sitter alltid ´längst bak i tävlingsbussen). Alla börjar funersamt titta omkring sig och undrar vem det är som har släppt en fis. Men när vi kollar på Vickan, säger hon.. att när hon öppnade sin kylväksa var det hennes äggmackor som stank!.. haha så det luktade några gånger under bussresan. På vägen ner stannade vi på Mc Donken i Falkenberg. Efetr vi hade ätit går jag och Ellen ut och lägger oss på en gräsmatta och gör VMCA med benen.(jag vet, vi är lite störda) Då upptäcker jag att i en lastbil bakom våran buss sitter en kille och han skrattar åt oss. Samtidigt knackar Josefine W på bussfönstret och vinkar mot oss, elak som jag är visade jag fuck you på skojj, men det tog givetvis han busschaufförn som att jag pekade åt honom så jag och Ellen rusade in ibussen igen. Haha han blev nog jätta glad...Det var allmänt trevlig ner dit, men en jäkla massa sjungane till filmen Greas. När vi väl var framme vid 22:00 ? så packade vi in oss i en gympasal, Generös som jag är erbjöd jag Ellen att sova på min luftmadrass för hon bara hade ett liggunderlag att sova på. Sedan var det massa skratt och stojj men vi somnade ganska snabbt när väl ljuset släktes 23:15 automatiskt.

Lördag
Eftersom ljuset var aoutomatiskt sattes det på 06:15. Men smart som jag är drog jag täcket över huvudet och somnade om. Sov inte så länge eftersom vi skulle gå och äta frukost kl sju. Men efterdet började allt det jobbiga. Invigningen skulle vara halv nio, och då skulle alla hår vara klara, smink och liknande. Miniorer är först ut, så vi började fälta deras hår och sedan gjorde jag mitt eget. Han aldrig sminka mig till ingivningen men det gjorde inget. Men låten som dem spelade var sådandär gamla techno, som jag verkligen HATAR. Men invigningen var snabb och enkel. Sedan  var det bara att vänta, vänta och vänta. Vanligvis brukar våran klass starta vid ett två, men nu startade den vid klockan fyra. Eftersom ordningen är lottad, var vi näst sist. Då var det givetvis mera väntan. Men underdagen hade vi starter med i Minior Team, Solo junior, Duett junior, Duett Senior, Team Junior, Team Senior. Så vi hade några lag att heja fram. När det väl var våran tur, så var jag inte alls lika nervös som jag brukasr vara. Ingen handsvett eller något, var bara iskall.¨Vi var så jäkla taggade eftersom det gått så jäkla bra på träningen. Men när vi väl var ut på tävlingsgolvet bara tavarna rasade. Det var en katastrof!.. Inte för att var på det sättet, men för mig gick det bra. Jag har nog aldrig sträckt och lett så mycket som jag gjorde. Givetvis tappade jag en gång precis på slutet. Men jag ska göra one turn back catsh tio gånger om dagen fram till SM.

Prisutdelningen kom, och eftersom mitt lag hade många tapp fick vi avdrag, men mer vill jag inte gå in på. Men fristadsdrillflickor tog Två guld och ett silver. Bussresan hem var underhållande, jag var så jäkla trött och då böev jag riktigt flummig. Men vi stannade på Mc Donken igen och det var mycket trevlig när våran busscahufför skulle ha två Mc Feast och Två andra stora hamurgare, till sig själv. Till skulle han drick mjölk.. haha en liten udda person det där. Men det var mysigt på vägen hem, vårat team åt upp Johannas Tofferfe som hon fick när hon var bisittare. Och eftersom är ganska galna av oss blev det ett par flumm kort. Jag var hemma runt elva tiden, men kjag var tvungen att duscha bort allt spray och smink, men sedan deckade jag gott i min säng.

Eftersom våran tränare var välldigt besviken på oss, och arg (för att hon vet att vi kan vårat programm så jäkla bra igentligen) ska vi träna i kväll. Men jag lovar att vi kommer fasiken vara så jäkla mycket bättre på SM om två veckor, annars lägger jag av.. eller inte. Men jag lovar iaf att göra mitt bästa!... Annars ska jag bara plugga musik och ta det lungt. Det är skolan i morgon igen...

       

Lite bilder innan vi ska tävla:
Maria & Ellen. Snygga jag... Josefine Vilkund, Våran älskade tränare, logan, Maria som fixar sig, Sara, och ett väldigt snyggt kort på mig och Ellen.

Mer bilder kommer senare, även på våran andra lagmedlemmar, Josefine W, Matilda och Lovisa..

Kommentarer
Postat av: Vickan

Mackorna var goda iaf, men jag kan hålla med om att doften inte var den bästa ;)hahah

2007-04-23 @ 21:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0