Höst kännslor!

image501

Jag vill se gula löv ligga på marken
. Jag vill se träden stå nakna och vill känna den kalla luften mot annsiktet. Man vill vira in sig i en stor halsduk och dricka latte med sina vänner. Man vill sitta inne och vänta på att snön skall falla ner ifrån himmlen. Mamma påminner en alltid om att ta på sig kläder efter väder, så att man inte blir sjuk. Man vill kunna se frosten ligga på ängen och solen stråla när man går förbi tidigt på morgonen. Det är någon kännsla som gör hösten så speciell!

När man var lite älskade man att gå ut och leka, hoppa i lövhögar och leka dunkebo. Jag älskar hösten, då man får släpa fram alla tjocka kläder och lägga bort sommarens shorts och sandaler. Tända massvis med ljus på kvällarna när mörkret kommit. Jag älskar när man börjar ränka dagarna fram till jul och man bara väntar på att få plocka fram adventljusstakarna. Man kommer ihåg ifån när man var liten, när man fick ta på sig små finger vantar och gå ut och hitta på hyss med sina kompisar. Man kände att vinter var påväg, när man fick lite nare för man sugit på överläppen, jag saknar den tiden. Hösten betyder exakt samma sak för mig nu, men jag vill ändå vara lite igen bara för en stund och bara njuta. Någon som håller med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0