på vårdcentralen

När jag var en sväng uppe på vårdcentralen innan i dag hände det en riktigt märklig sak. När man är liten älskar man alla serietidningar med olika hjältar, med Bamse eller vad man nu tyckte om. Jag var ett solklar Bamse fantast och han var det bästa jag visste (förutom mina barbies) men jag samlade på hans tidningar. Jag sitter och väntar i ett utav väntrummen där sitter även en mamma och hennes ca tre år gamla son. Sonen är sjuk och ska in till doktorn och plötslig säger han:

Son: Bamse, Bamse (och pekar på en tidning och ler med hela ansiktet)
Mamma: Bamse finns inte på riktigt, ajja bajja! (och tar bort tidningen)
Son: (börjar gråta)

Vem säger något sådant?!?!  Man säger inte att Bamse inte finns, det får man själv lista ut senare när man växt upp, men att göra någons hjälte så overklig att man får personen ifråga att gråta är inte riktigt schyst. Själv hade jag gjort likadant som den lille killen. Satt mig ner på golvet och skrikigt rösten av mig. Hade min mamma sagt till mig att min största hjälte inte var på riktigt hade jag blivit jätte ledsen. Länge leve barnens hjältar, även om de bara är tecknade!!

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag har så jävla många Bamse-tidningar att det är sjukt ! Har nog t.o.m någon från 1976 eller nåt sånt .. Dagens höjdpunkt var när tidningen låg där i brevlådan :) Det var t.o.m en Bamse-tidning som fick mig att vilja börja / lära mig läsa ! Innan det hade jag vägrat lära mig läsa haha.

Nu fick du lite livshistoria här .. ;)

2008-02-26 @ 22:25:44
URL: http://allkindsoftime.blogg.se
Postat av: Jacqueline

haha det var precis som jag, älkade Bamse. Har ett helt skåp fullt med dessa tidningar. Underbart och verkligen nostalgi när man hittar en någonstans i huset :)

2008-02-26 @ 22:55:10
URL: http://jacqueliine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0