Torsdag


under smögenveckan, Mikaela and Me


I dag är det torsdag och det betyder att nästan halva Borås kommer att befinna sig på stan i kväll. För varje sommar sedan jag kan minnas har dagen innan fredagen haft artister som stått på scen och givit oss Boråsare något som gjort att vi traskat dit veckan efter igen. Torsdagskvällar är något klassiskt, ifrån att man hängde utanför donken med alla kompisar och gick mest omkring och luffade till att bli en kväll där jag och mina tjejer träffas för middag eller fika för att njuta av ledigheten tillsammans. Det som är ett plus är ju om det är bra musik som spelas ifrån stora troget, som ett givet exempel på detta var Adam Tensta förra veckan. I kväll är det EMD som kommer till borås och jag kan meddela er, att jag håller mig på avstånd! Gillar inte riktigt grabbarna...

Annars flyter allt på. Det är helt sjukt, vi lämnar landet om två dagar. TVÅ DAGAR! Jag kom ihåg när vi började räkna ner vid 160 dagar och vi skickade en massa massms till varandra när det var 150, 100 eller 70 dagar kvar. Idag, torsdagen den 17/7 är det två ynka pytteiga dagar kvar. Solen ska gå ner två gånger och sedan upptvå gånger, så är det lördag. Jag började faktiskt packa igår. Dock för att jag inte kommer vara hemma i kväll och att jag ska spendera fredagen med A. Så jag kan nästan sätta en bock på alla kläder som ska med och det ser bra ut på tidsfronten inom packningsvärlden. I kväll ska jag ju som sagt till stan. Vi ska träffas på Viskan för en herdelig fika och avnjuta våra dagar kvar till Turkiet. Vi som ska åka ska även sitta och göra våra tre icke medresande flickor riktigt avensjuka, plocka fram ångesten dem har inombords för att dem valde att tacka nej till denna fantastiska resa. Oj nu ska jag visst hjälpa till att montera tre soffor här på kontoret, se you in town to night!

X.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0