jag+alkohol= deep talk?!

Jag hittade en bild på mig och Tim alldeles nyss. Vi låg där i soffan och hade ett så kallat "deep talk". Varför blir det så, att när man fått i sig lite alkohol att man lättnar på sina känslor och kan ha djupa samtal med människor och med helt främmande personer. Varför kommer just denna ärlighet och mod fram när man har tagit sig ett par drinkar? Egentligen skulle man lika väl kunna prata om det utan sprit i kroppen, men varför just dessa deep talk? Alltid när jag är ute ska jag ha ett samtal med någon eller så är det någon som vill öppna sig för mig. Oftas handlar dessa konversationer om kärleksproblem eller liknande. Man får sitta och lyssna och ge råd, eller så frågar man själv vad personen skulle gjort i samma situation. Men ibland hamnar man i en konversation med en person man inte känner och pratar med varandra som att man varit vänner sedan barnsben.  Visst pratar man med sina kompisar dagligen om dessa problem och liknande, men det blir inte det samma som ett  alkoholiserat deep talkt. Är det någon som kan svara på detta eller har en aning om varför man lättar på trycket när du försvinner in i dimman. Är detta alkoholens fel eller varför kan man inte ha dessa fylle samtal på dagtid?!


Kommentarer
Postat av: harry

Det går att ha såna samtal utan alkohol, det är jag ett levande bevis på :P haha

2008-06-15 @ 11:59:58
Postat av: Jacqueline

BRA :D

2008-06-15 @ 13:44:42
URL: http://denhärbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0